AVBOKNINGSREGLER
Vid avbokning gäller följande:
Avbokning 0-14 dagar före beställd dag betalar kunden 100% av totalbeloppet
Avbokning 15-29 dagar före beställd dag betalar kunden 50% av totalbeloppet
Avbokning 30-59 dagar före beställd dag betalar kunden 20% av totalbeloppet
Avbokning alla dagar tidigare än 60 dagar före beställd dag betalar kunden 10% av totalbeloppet
OBS: Du kan inte flytta ett datum utan du avbokar ditt bokade datum (med ovan regler) och bokar sedan ett nytt datum.
ALLMÄNNA REGLER VID HYRA AV KONFERENSLOKAL
Max antal personer som får vistas i lokalerna samtidigt:
Stora salen: 70 personer (biosittning)
Terrassen: 70 personer (biosittning)
Mellanrummet: 40 personer (biosittning)
Beställaren ansvarar för eventuella skador på lokal och inventarier.
Beställaren ska besiktiga rummet innan användning och skriva ner anmärkte fel, så denne inte felaktigt debiteras för eventuella skador orsakad av andra.
Om omständigheter helt utanför vår kontroll förhindrar genomförandet av arrangemanget hävs avtalet utan skyldighet för Hälsans Hus att utge någon form av skadestånd.
Vi förbehåller oss rätten att med omedelbar verkan säga upp avtalet utan skyldighet för Hälsans Hus att utge någon form av skadestånd, om vi anser att innehållet i arrangemanget strider mot vår policy eller om vi blivit felaktigt informerade.
Beställaren skall senast en vecka i förväg tala med expeditionen ang. tillträde, nycklar och extra utrustning i lokalen.
Om ni ska använda våra madrasser är det inte tillåtit att använda oljor el. dyl.
Rökelse och dylikt, alkohol, djur (gäller ej ledarhundar) och marschaller, tillåts ej. Arrangören ska ta hänsyn till eventuella allergiker om det är en ledarhund i salen. Det är rökförbud på hela Hälsans hus område inkl. gården och på gatan framför huset.
I hela Hälsans Hus gäller vegetarisk förtäring. Matlagning och matservering tillåts ej, dock tillåter vi uppvärmning av egen personlig medhavd vegetarisk mat i pentryt. Vegetariska smörgåsar, kakor mm, te/kaffe/saft tillåts. Meddela alla era deltagare om ovan i fall de tar med egen mat.
Det är inte tillåtet att sätta upp banderoller/skyltar/lappar i samband med evenemanget utom i ”plastramen med magnet”, som sitter på varje konferenslokals dörr. Tejp får inte användas utan använd häftmassa på väggarna.
Vi ber också om respekt för övriga hyresgästers verksamheter vad gäller ljudnivå: ej hög musik, rytmer, trummor, trampande och dylikt. All aktivitet hålls i konferenslokalen även rasterna.
Beställaren ordnar själv önskad möblering med bord och stolar i anslutning till arrangemanget. Lokalen återställas efteråt i gott skick och tom för att kunna tas i bruk av nästa hyresgäst. Ställ undan möbler, torka borden, diska, sopa golvet (vid behov fukttorka speciellt vintertid med all slask), töm papperskorgen, stäng fönster och släck lampor, lås alltid efter er (på 1 tr släck även korridor och toaletter).
Tänk särskild på att alla fönster är stängda!
Lämna inget (t.ex. värdesaker, stolar/bord, ytterkläder, väskor eller skor) i korridorerna eller i köket
-dels pga snubbelrisk vid brand
-dels pga stöldrisk. Hälsans Hus ansvarar ej för stölder.
-dels pga det estetiska intrycket
TILL ALLA LEDARE
Alla kursledare måste alltid påminna gruppen vid varje rast om att:
Vara tysta i korridoren för att inte störa terapeuterna.
Att inte samlas i korridorerna utan endast i lokalen med dörren stängd.
Att inte vid något tillfälle använda korridorerna till rast eller annan aktivitet.
OBS: Väntrummen är endast till för patienter/klienter.
Att inte prata i mobil i korridorerna.
Vid vädring genom att fönster öppnas, måste dessa hållas under uppsikt så att de inte blåser sönder eller på annat sätt skadas.
Huset är gammalt och lyhört så vi behöver alla ta hänsyn till varandra.
Hälsans Hus är tyvärr inte funktionshinderanpassad och hiss saknas.
VID EVENEMANGETS SLUT
Trägolvet/soporna:
Efter VARJE evenemang måste ni:
Sopa golvet (även om ni återkommer nästa dag).
Kaffe/tefläckar el.dyl. samt t.ex. snöslask ska tvättas bort med LITE vatten alt. fukttorka med mopp.
Släng soporna i städskrubben genom att tömma ut innehållet och lämna sopsäcken kvar. Gäller ej Terrassen, där ska ni lämna soporna kvar i tunnan med locket på.
Fönster:
Tänk särskild på att alla fönsterna är stängda genom att haka fast dem bakom kroken i fönsterbrädet. Om det hamnar framför krocken är risken stor att de blåser upp eller att det regnar in.
Köket:
Under och efter varje event ber vi er att:
diska, städa och återställa köket snyggt till gästerna som delar utrymmet med er eller som kommer efter er (även om ni återkommer dagen efter).
Vid eventets slut ber vi er att ta bort era saker från kylskåpet och skölja ur termosarna.
BRANDSKYDDSANSVARIG (KORTSIKTIG)
Varje hyresgäst är ansvariga för sin verksamhet och deltagare under tiden de vistas i HH, detta innebär att de som hyr, även tillfälligt, är ansvarig för att informera om var utrymningsvägarna finns och att organisera evt. utrymning.
Ta reda på var släckningsredskap finns och att ni kan hantera dessa.
På varje våningsplan finns utrymningsplan och brandsläckare. Det finns två markerade utrymningsvägar: Stora och lilla trapphuset. Orientera dig och informera.
Informera alltid receptionen om incidenter t.ex. blinkande lampor/ljusrör, stearinljus som har vält (glöd från levande ljus kan skapa brand)
Levande ljus får endast användas på säker plats och i säkra kärl/hållare. Levande ljus måste alltid släckas så fort ingen ansvarig vistas i lokalen.
Dörrar får endast vara uppställda vid flytt av saker, de får aldrig stå uppställda ”av bekvämlighet”. Brand sprider sig oerhört fort med öppna dörrar. Varje rum är en brandcell, som bromsar upp brandens spridning.
För att en utrymning ska kunna ske på ett säkert sätt får utrymningsvägarna inte blockeras av lös inredning och föremål. Brännbart material som t.ex. ytterkläder, soppåsar och återvinningsmateriel får inte heller förvaras i utrymningsvägen.
Innan ni lämnar lokalen/köket – se till att: Levande ljus är släckta. Spisen är avstängd. Dörrar och fönster är stängda.
Ring alltid 112 vid brand, även om branden är släckt.
Vi hoppas att ni kommer stortrivas hos oss!
Med varma hälsningar Hälsans Hus